Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Kom kom...de dingen niet door elkaar halen hé.
De dogma's die de fysica/wiskunde aanhaalt zorgen ervoor dat de treinen rijden en dat jij nu op jouw pc kan lezen wat ik heb geschreven.
De fysica is trouwens constant aan het experimenteren en dus op zoek om deze dogma's/axioma's met zoveel glijdende parameters te funderen om sluitende definities te kunnen maken of zelfs om zijn eigen axioma's/dogma's te kunnen onderuit halen.
Waarom denk jij dat deze omverwerpende studies van Einstein die de fundamenten van de moderne fysica aanvielen een nobelprijs hebben opgeleverd?
|
Alhoewel ik nooit wiskunde nooit mijn sterkste was in het college, staat me een uitspraak van de leraar wiskunde in het zesde jaar nog steeds in het geheugen gegrift. Nadat hij het over Einstein en zijn briljante theorieën het gehad had, besloot hij met de woorden: "We mogen echter niet vergeten dat Einstein eigenlijk achterhaald en dat hij op meerdere punten het bij het verkeerde einde had".
Ik zie nog altijd niet goed in op basis van welke merkwaardige redeneringen men zou moeten stellen dat het heelal "gekromd" is... Is dat dan op de een of andere vastgesteld? Indien ja, dan mogen we redelijkerwijze aannemen dat bepaalde sondes uitgestuurd om iets over het heelal te weten te komen over een zekere tijd weer bij ons zouden moeten aanbelanden. Heeft men ze vanuit die optiek uitgevonden, uitgedacht en vervolgens uitgestuurd?