Groentje-18
Citaat:
Ik hoop dat je gelijk hebt. En ik hoop dat de overheid met die maatregelen niet het gevoel heeft dat ze echt wel het onderste uit de kan hebben gehaald maar beseffen dat dit lechts een begin is.
|
Ha, de overheid. Deze maatregelen hebben ze getroffen in de hoop van de milieubewuste kiezer in hun kamp te krijgen. Egoïsme. Een schaamlapje. Voilksverlakkerij. Maar het is al beter dan niks. En moet je nu het beste weten. De Partij Groen! met als ex zetelende partij Agalev is de grootste schaamlap en politieke schaamte volgens mij. Zo'n dubbelzinnige politieke lafaards heb ik zelden gezien.Eigen zakken eerst was het moto van de zetelende parvenues.Hun kiezers hadden dat ook door.
Citaat:
Sja ... is inderdaad waar. En dan heb je nog de tussensoort: die met de jeeps ...
|
Op de 4*4 opmerking kan ik je niet volledig ongelijk geven. Madam met haar X5 om naar de beautyfarm te gaan, da's overkill.
Maar de aannemer met diezelfde X5 met aanhanger betommolen en al naar een werf gaat is volkomen begrijpelijk.
Maar ik zie niet in waarom die wagens zowiezo niet zouden mogen. De gebruikers ervan worden gestraft met de torenhoge brandstofkost. Zeker als je Madam in bontmantel is. Die kan dat niet inbrengen als beroepskost.
En jeeps is zo'n raar gebruikt woord. Wat is een Jeep?
Een wagen van het merk Jeep? Een terreinwagen, of een wagen met terreinrijdcapaciteit? Een wagen met 4wiel aandrijving? Of een wagen met een bepaalde bodemvrijheid?
Een wagen van het merk Jeep is nu een overzware, potentieel terreinbruikbare mastodond met veel trekkracht.
Terreinwagens. Elk merk heeft tegenwoordig wel een type wat in ruwer terrein uit de voeten kan. En een bestuurder die zijn wagen kent kan zelfs met een niet terreinwaardig voertuig rare stoten uithalen en door veel doorkomen.
Terreinrijdwaardigheid. Weerom, het is het samengaan van bestuurder en techniek die de capaciteiten van een voertuig bovenhaalt. Er zijn achterlijke idioten die een Landrover defender vastrijden op een wei, en er zijn ervaren alle terrein rijders die met een 2pk door een moeras geraken.
4 wiel aandrijving? Een piepkleine Subaru Justy word standaard met AWD geleverd- All Wheel Drive. Je kan een Fiat Panda in 4*4 terrein uitvoering kopen. Nog niet te spreken over het lichte maar degelijke terreincrossertje Suzuki Samoerai. Of de Peperdure lamborghini Diablo. Ook een 4*4 versie, maar dan extreem niet terrein waardig.
Bodemvrijheid? Mijn 1000cc minibusje heeft achterwiel aandrijving met 50pk. Maar hangt hoger op zijn 12" bandjes dan een doorsnee Landrover Freelander.
Het is moeilijk er een criteria op te plakken.
Citaat:
Nee dat is waar, dat kan je nooit volledig controleren. Maar kernenergieproductie toch ook niet??
|
Het is makkelijker dode materie te controleren dan het concept leven. En dat is een feit. De Kernreactor van Tjernobil ligt daar nog, ingekapseld. Maar de genen van een GGO, hoe gaan die te keer?
Citaat:
Ik ben eigenlijk echt verwonderd dat je hier tegen bent en tegen dat andere dus niet ... :-s
Maar het verheldert ook wel waarom je zo pro kernenergie bent, want als je plantenolie als alternatief schrapt blijft er natuurlijk niet zo veel meer over...
Ik kan me persoolijk moeilijk indenken wat er fout kan gaan als je ervoor zorgt dat er veel meer olie uit een plant komt.
In de natuur gebeurt toch ook voordurend genetische selectie? Eigenlijk helpen we de natuur gewoon ... maar wordt ze dit keer in ons voordeel gemanipuleerd. Ik juich niet natuurlijke genetische modificatie ook niet toe, maar zoals ik al ergens vermeldde ... Ik heb niet echt vaste principes ... tenzij het principe :'De situatie vergt de juiste aanpak'.
|
Ha
Groentje-18, ik ben an sich niet tegen genetische manipulatie. Ik ben wel van mening dat een materie zoals "leven" veel voorzichtiger benaderd moet worden. Vooral met planten, waarvan de voortplanting veel minder in het oog valt.Testvelden in serres, volledig afgesloten van de buitenwereld, met testen in die velden, met moederplanten, doelgroepen, en kruisbestuivingen met bestaande plantensoorten waarmee al dan niet levensvatbare,vruchtbare hybrides gemaakt kunnen worden.
Rigoreus, op grote schaal getest, maar veilig voor de buitenomgeving. En protesteerders, die de integriteit van het geheel kunnen compromiteren, afschieten en tot soylent green verwerken.
En er is een veiligere methode om planten een betere opbrengst te laten geven. Kweek, kruisen en uitkiezen.Dit is ook genetische modificatie, maar dan wat langzamer, en met minder kans op een idiote vergissing.