Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Dat is de kwestie.. Ik heb de indruk dat er mensen zijn die er belang bij hebben dat er miserie is en die als dusdanig wensen uit te buiten ie.; het beetje dat sommige mensen bijeen kunnen scharrelen nog eens afpakken ook.
Als we werkelijk iets tegen de armoede willen doen .. er zijn binnenkort ghemeenteraadsverkiezingen - schrijf de diverse partijen aan opdat ze in hun programma een verplichte opvang en wijkplaats voor daklozen voorzien
ieder moet het recht krijgen op een maaltijd en een slaapplaats -
zelfs als er 100.000 daklozen in België zouden zijn is dit voor het rijke land dat we zijn betaalbaar !
|
Gewoon in de kerk he zoals ik al zei en meestal is de pastorij ook groot genoeg om er alle daklozen in een gemeente desnoods tijdelijk op te vangen. Pastoors die dit niet willen doen moet men hun middelen afnemen. Ze moeten vervangen worden door atheisten, vrijzinnige gelovigen, boeddhisten of immams die zich niet te goed voelen om deze rol in de gemeente te vervullen. Maar om dit te realiseren moet de federale wetgeving worden herzien.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
|