Los bericht bekijken
Oud 19 augustus 2005, 01:59   #162
Ruzgar
Vreemdeling

Ruzgar's schermafbeelding

Standaard

Er is niet zo iets als "vreemdelingenhaat".Dit woord werd uitgevonden door de mislukte mei 68'ers.De wereld moest "maakbaar"zijn.
Als mijn buurman zich anders gedraagt dan doorsnee,vind ik dat niet tof.Als die 's nachts gaten zit te boren of met zijn honden ligt te roefelen,vind ik dat niet tof.Nochtans is die buurman een Vlaming zoals ik.Dat noemt men dan kleine "buren-ongemakken"
Als nu mijn buurman een beetje gebruinder is dan ik,en hij doet hetzelfde als die andere buurman,en ik vind dat ook niet tof,dan heet dat RACISME !!
Antwerpen is niet racistisch.
Eeuwen zijn wij grootgebracht met andere invloeden (Spanjaarden,Portugezen,Joden)
Nooit echter werd onze identiteit in vraag gesteld.Het is enkel nu met de moslim gemeenschap dat wij moeten gaan nadenken of wij wel juist zijn ??
Zou het misschien aan "een" godsdienst liggen ? Een godsdienst die eigenlijk een samenleving beheerst.Hebben wij 500 jaar geleden al meegemaakt.
'kZou zeggen herschrijf uw boek,zet op tijd uw vuilzak buiten en val evenveel de mooie gebruinde meisjes lastig als de lelijke witte.
Vreemdelingenhaat,nooit van gehoord !
Ruzgar is offline   Met citaat antwoorden