Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
en dan is uw ervaring met een stagiair regent misschien wel voor u belangrijk, maar niet zo erg voor mij...
trouwens, als een stagiair regent uit het NL-talig gebied van België op stage zou gaan in het F-talig gebied, dan wordt hij misschien ook als minderwaardig gezien...
en als er iemand zou zijn met uitzonderlijke talenten in dat vakgebied, dan gaat hij een stapje hoger in zijn studies, zelfs voor devorming tot pedagoog.
|
Waarom zou ik die stagair als een "minderwaardig" iemand moeten benaderen? Die jongedame heb ik met de nodige aandacht en liefde (niet verkeerd verstaan a.u.b.

) begeleid, net als de andere stagairs die ik soms over de vloer krijg. Die "ook" is dus zeker niet op z'n plaats.
Wel verwonderde het mij dat haar Nederlands niet op een werkbaar niveau stond, wat wel verwonderlijk is voor iemand die bijna afstudeert. Trouwens, dat gaf ze onmiddellijk in het eerste gesprek toe. En daarvan was ze eigenlijk wel wat beschaamd.
Uit mijn ervaring weet ik dat de beste lesgevers in het onderwijs blijven en zeker geen pedagoog worden.