Los bericht bekijken
Oud 19 augustus 2005, 12:38   #142
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Niet akkoord. Ten eerste zijn die jonge gangsters niet te vergelijken met hun oudere soortgenoten. Ten tweede gaat het niet alleen om "uithouding en karakter" maar ook om groepsgevoel, eigenbewustzijn en het uitzicht op een ander leven dan in the gutter (combinatie met diploma halen enz. waar je het zelf al over hebt gehad). Lees de commentaar op de link in vorige post eens, als je wil.

Vele van die jonge gasten komen uit gezinnen waar niet naar hen werd omgezien, omdat pa en ma veelal zelf teveel problemen hebben om zich iets van hun kroost aan te trekken. Als je die in een doelgerichte omgeving brengt waar ze wél iets betekenen, waar er wél naar hen wordt omgezien, maar waar ook het belang van regels en zelfdiscipline wordt aangekweekt, dan hoeven dat voor mijn part geen koorzangertjes te worden, maar het zal hen wél een ander licht op hun leven kunnen geven. Ik ben alleszins niet zo pessimistisch daarin als jij.
Ik geloof daar niet in. In amerika lijken de omstandigheden me mogelijks wat anders dan hier als ik sommige films mag geloven. Maar bij ons is dat meestal toch niet zo.
Strakke dicipline heeft bij mijn weten nog niet teveel zaligheid en rust gebracht. Ga maar eens mee met de commando's of wat huurlingen van het vreemdelinglegioen. Ken er daar ook een paar van. Niet veel goeds van gekomen achteraf.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden