Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca
Wat te zeggen van de boeken geschreven door en de gesprekken met insiders die de basis vormen van de boodschap van die charlatans?Ook onzin?
|
En als ik nu van een rots afsring en zeg dat ik kan vliegen, springt u dan ook? Zelfs mij te pletter zien slaan nog springen, omdat u denkt het wèl te kunnen?
Of in een sekte gaan leven en samen zelfmoord plegen. De stichter heeft al lang 3 boeken gepubliceerd, 16 kinderen nagelaten buiten de sekte, een fund opgezet om ze te onderhouden en dergelijke. Dat neemt u ook voor 'waar' aan?
Of boeken over de meest fantastische 'ingevingen/openbaringen door God en Maria'. Want dat is van hetzelfde 'waarheidsserumgehalte'.
Drunvalo is ook zo'n mooi voorbeeld, met zijn "Flower of Life" movement. Hij beweert via die tekeningen (leuk; 'heilige geometrie') engelen ontmoet te hebben en met buitenaardsen in contact te staan. Eén van de voorbeelden die ik van dichtbij heb mogen meemaken. Een film over beelden in een Egyptische tempel die lijken op helicopters uit 1991: de verdediging van de westerse wereld tegen het Irakese kwaad enzo. En dat dat het einde der tijden inluidde. De basis is goed (mooie, geometrische vormen), maar de fantasie die die mensen vervolgens inzetten om er een sluitend verhaal van te maken, maakt het ridicuul en zinloos om mee verder te gaan.[edit]
[size=1]
Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mephisto on 20-08-2005 at 12:21
Reason:
--------------------------------
Citaat:
Wat te zeggen van de boeken geschreven door en de gesprekken met insiders die de basis vormen van de boodschap van die charlatans?Ook onzin?
|
En als ik nu van een rots afsring en zeg dat ik kan vliegen, springt u dan ook? Zelfs mij te pletter zien slaan nog springen, omdat u denkt het wèl te kunnen?
Of in een sekte gaan leven en samen zelfmoord plegen. De stichter heeft al lang 3 boeken gepubliceerd, 16 kinderen nagelaten buiten de sekte, een fund opgezet om ze te onderhouden en dergelijke. Dat neemt u ook voor 'waar' aan?
Of boeken over de meest fantastische 'ingevingen/openbaringen door God en Maria'. Want dat is van hetzelfde 'waarheidsserumgehalte'.
Drunvalo is ook zo'n mooi voorbeeld, met zijn "Flower of Life" movement. Hij beweert via die tekeningen (leuk; 'heilige geometrie') engelen ontmoet te hebben en met buitenaardsen in contact te staan. Eén van de voorbeelden die ik van dichtbij heb mogen meemaken. Een film over beelden in een Egyptische tempel die lijken op helicopters uit 1991: de verdediging van de westerse wereld tegen het Irakese kwaad enzo. En dat dat het einde der tijden inluidde. De basis is goed (mooie, geometrische vormen), maar de fantasie die die mensen vervolgens inzetten om er een sluitend verhaal van te maken, maakt het ridicuul en zinloos om mee verder te gaan.[/size] |
[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------
Citaat:
|
Of boeken over de meest fantastische 'ingevingen/openbaringen door God en Maria'. Want dat is van hetzelfde 'waarheidsserumgehalte'.[/size] |
[/edit]