Los bericht bekijken
Oud 18 juni 2003, 02:56   #109
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Conclusie:
1) Ik vind - net als met uw economisch systeem - dat u uw doel niet bereikt:
U pleit voor zinvol leren, u wil de studenten vrij maken en zelf inzichten laten verwerven,
maar om dit te bereiken pleit u er wel voor dat ze uit het hoofd leren en zeker geen toepassingen moeten maken en vaardigheden zo beperkt morgelijk dienen te blijven?!

Citaat:
60% van de punten
- reproductie (maar dus ook literatuur!!!)
- louter theoretische toepassingen
- eigen inbreng (facultatief, indien men tachtig procent wenst - vb. zelf 2 stijlperiodes vergelijken, een dossier aanleggen en dat uiteenzetten,...)
40% van de punten => vaardigheden
2) Wanneer is in hemelsnaam iets zinvol, maar niet nuttig? Volgens mij hebt u toch wel een eigen definitie van deze begrippen!

3) U wil leerlingen vrijheid geven en een eigen rooster geven, maar ander zijds wenst u hen geen inspraak te geven en beknot u al hun vrijheden!

4) Wat is volgens u het doel van het leven, want plezier maken is precies wel ten strengste verboden?

5) Waarom is het zinvol allerlei zaken te leren, die men dan nooit zal gebruiken en/of toepassen?

6) U was toch nog student hé? Wat zijn uw plannen voor volgend jaar? En vanwaar deze toch wel zeer drastische voorstellen?
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden