Los bericht bekijken
Oud 22 augustus 2005, 17:00   #45
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje

Voor de goede orde: wat ik bedoelde met mijn post is dat je uit dit soort persoonlijke "waarnemingen" van het weer GEEN ENKELE info kunt halen over klimaatswijziging. En dan bedoel ik wel degelijk: GEEN ENKELE. Je poging om aan de hand van het persoonlijk aanvoelen, of wat je meent te herinneren uit de weerberichten, is dus voor mij bij voorbaat mislukt.
Uit genoeg bronnen blijkt toch dat het weer verandert is Turkje?

En de topic titel is toch duidelijk dacht ik: 'Het weer en dan tussen haakjes staat dat dit de versie is van 'de bevolking en maategelen tegen milieuvervuiling.

Citaat:
PS: als je toch iets wilt weten over statistiek, ipv domme mopjes te citeren: het eerste wat je moet weten is de verdeling (normaal, lognormaal), daarna andere parameters (gemiddelde, standaarddeviatie, scheefheid, ...). Iemand die op basis van een gemiddelde iets besluit is geen statisticus maar een domme kloot
Over statistiek weet ik al meer dan genoeg (zie mijn interventie elders), maar toch bedankt.

Het hangt ervan af wat je beoogt te besluiten trouwens. Als de gemiddelde jaartemperatuur jaar na jaar stijgt dan is er iets gaande