Los bericht bekijken
Oud 22 augustus 2005, 21:02   #71
de mestkever
Partijlid

de mestkever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vision
Zoals zovele brave studentjes heb ik een vakantiejob gedaan. De mensen die daar vast werkten hebben mij dit interessant dingetje gezegd: zij hadden op het V.B. gestemd samen met hun maten omdat ze dat cool vinden. Politiek interesseert hen geen zak.

Ik neem aan dat dit geen uitzonderingen zijn. Schaf de stemplicht af, en we zijn van dat soort stemmers vanaf. En het V.B. is zijn succes (gedeeltelijk) kwijt.

Leuk, niet?
Gek is dat, in mijn leefomgeving (lees: op school) interesseert zowat geen enkele zich in politiek, en toch stemmen zij op sp.a, of op Steve Stevaert, en net om dezelfde reden. Meer zelfs, sommigen geloven nog in de gratispolitiek van Steve Stunt en zijn zogenaamde verdraagzaamheid.
Wat je dus zegt is onzin.

Ik zal zelfs meer zeggen: iemand die niet geïnteresseerd is in politiek is een makkelijke prooi voor de indoctrinerende linkse kerk die haar gedachtengoed oplegt in televisiejournaals en dergelijke meer, en het Vlaams Belang zal afschilderen als de grote boze wolf. De goedgelovige, en de in-politiek-ongeïnteresseerde Vlaming slikt deze leugens als zoete koek en brengt zijn stem uit op de sp.a , of de vLD.
Schaf de stemplicht af, en het Vlaams Belang zou nog beter moeten scoren, terwijl de rest er op achteruit zou boeren, me dunkt.
de mestkever is offline