Los bericht bekijken
Oud 24 augustus 2005, 02:36   #100
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kempenaar
Wel ik ken Pieter ook al enkele jaren, ik weet dan ook quasi zeker dat de plaatselijke politiek niet de reden is voor zijn overstap. Ook het "al lang in onderhandeling zijn met Cd&V" klopt niet, die plannen sprongen al snel af o.a onder impuls van "meneer de baron" bij de Cd&V. En er waren wel degelijk vooruitzichten voor de N-VA in 2006. Maar ik moet hier niet de hele plaatselijke politiek uit de doeken gaan doen.

Ook het overstappen in een luwe periode komt mischien raar over voor sommigen, een lange "nadenk" periode speelt daar al zeker een rol in.
Maakt kandideren voor zowat alle functies binnen de partijraad die er waren ook onderdeel uit van een "nadenkperiode" waarin je niet meer in de N-VA gelooft?

Ik heb vanuit mijn functie binnen de N-VA de nodige kennis van hoe het bij N-VA reilt en zeilt. Pieter was ongelofelijk actief en gebeten van de politiek, maar zijn ogen waren soms wat groter dan zijn maag. Dat heeft serieus meegespeeld bij het mislukken van de kartelonderhandelingen in Malle.

Ongeacht alle sympathie die ik voor Pieter heb, zijn overstap mist zodanig elke context en consequentie dat ze me helemaal aan die van Marie-Rose Morel doet terugdenken. Eerst het kartel komen toejuichen en na een beter bod opeens "principes" in het gedrang voelen die een overstap naar het Belang noodzakelijk maken. Laat ons hopen dat Pieter zich niet zal laten verleiden tot sirenenzangen naar zijn oude partij zoals Mormel.
zorroaster is offline