Ik ben ook niet meteen grootste maatjes met de flikken, en ik vrees dat dat geld voor de meeste van mijn kameraden... Denk maar aan de anti-NSV betoging vorig jaar, waar de flikken leuk meevochten met de fascisten en denk maar aan de repressie die ze de laatste weken tegen ons gebruikten op de zomerfestivals.
Maar anderzijds moet je politieke en economische perspectieven gescheiden houden van persoonlijke appreciaties. Wij zijn voor de afschaffing van staand e leger en de politie om ze te vervangen door vrijwillige arbeidersmilities. Wij zijn tegen het instituut politie als repressief orgaan van de burgerlijke staat. Maar de individuele cipier is economisch gezien een arbeider die zijn loon verdient door arbeid te leveren en in die zin, en enkel! in die zin moeten de rechten als deel van de arbeidersklasse verdedigd worden. Voor flikken moet je nog voorzichtiger zijn, maar dan nog...[edit]
[size=1]
Edit:[/size]
[size=1]After edit by Jonas Elossov on 26-08-2005 at 12:48
Reason:
--------------------------------
Ik ben ook niet meteen grootste maatjes met de flikken, en ik vrees dat dat geld voor de meeste van mijn kameraden... Denk maar aan de anti-NSV betoging vorig jaar, waar de flikken leuk meevochten met de fascisten en denk maar aan de repressie die ze de laatste weken tegen ons gebruikten op de zomerfestivals.
Maar anderzijds moet je politieke en economische perspectieven gescheiden houden van persoonlijke appreciaties. Wij zijn voor de afschaffing van staand e leger en de politie om ze te vervangen door vrijwillige arbeidersmilities. Wij zijn tegen het instituut politie als repressief orgaan van de burgerlijke staat. Maar de individuele cipier is economisch gezien een arbeider die zijn loon verdient door arbeid te leveren en in die zin, en enkel! in die zin moeten de rechten als deel van de arbeidersklasse verdedigd worden. Voor flikken moet je nog voorzichtiger zijn, maar dan nog...[/size] |
[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------
Maar anderzijds moet je politieke en economische perspectieven gescheiden houden van persoonlijke appreciaties. Wij zijn voor de afschaffing van staand e leger en de politie om ze te vervangen door vrijwillige arbeidersmilities. Wij zijn tegen het instituut politie als repressief orgaan van de burgerlijke staat. Maar de individuele agent is economisch gezien een arbeider die zijn loon verdient door arbeid te leveren en in die zin, en enkel! in die zin moeten de rechten als deel van de erbeidersklasse verdedigd worden.[/size] |
[/edit]