Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Ik volgde hier met die leerbon eigenlijk gewoon de redenering van Jos. Natuurlijk mag er op die leerbon geen bepaald bedrag staan dat je moet kunnen terugvorderen als de leerling er in slaagt om het met minder geld te stellen. Er zou een soort systeem opgericht moeten worden zodanig dat de staat kan bekijken wat er niet en wat wel betaald moet worden door de ouders.
|
Dan geef je wéér meer geld aan gezinnen die hun kind naar school sturen. Ik pleit voor eerlijke concurrentie tussen scholen, vrij opgezette leerverbanden tussen grotere en kleinere ouders en leraren, aparte leerinitiatieven door gezinnen enz. Evenveel centen per kind (tenzij voor kinderen die speciale hulp behoeven). Hoe gaat trouwens de staat uw rekeningen controleren? Dat wordt een onmogleijke bureucratie.
|
Waarom zou ik meer geld geven aan de kinderen die naar het gewone onderwijs gaan? Ik wil gewoon iedereen dezelfde kansen bieden om te slagen op de noodzakelijke proeven maar ik vind wel dat men op een of andere manier rekening moet kunnen houden met de capaciteiten van de leerlingen. Niet iedereen studeert even vlot! Dat dit moeilijk is om te verwezenlijken besef ik spijtig genoeg ook wel, er mag geen bureaucratische rompslomp bijkomen en toch moet iedereen deftige kansen krijgen.