Los bericht bekijken
Oud 26 augustus 2005, 13:40   #10
Groot-Links
Provinciaal Statenlid

Groot-Links's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Een citaat vervangt een marxistische analyse nog niet. Ten andere de flikken hebben er nog een pak andere taken bijgekregen dan de staat te verdedigen waar Marx of Trotski misschien nog niet bij stilstonden en daarnaast moet je ook rekening houden met hoe flikken bezien worden door de arbeidersklasse op dit moment en niet 100 jaar geleden. Was het trouwens u niet die stelde dat we veel te dogmatisch waren en nu komt u zelf af met één luttel citaatje uit de duizenden zinnen die Trotski heeft geschreven om uw gelijk te halen.
Ik wil a priori helemaal geen gelijk halen, ik wil van gedachten wisselen, een groot verschil. Misschien zie ik daar wel het verschil met dogmatici die wel steeds hun eigen gelijk willen behalen. Maar dit terzijde.

Ik vond het citaat van belang omdat ik duidelijk wil krijgen hoelang iemand in sé tot de arbeidersklasse kan behoren.
Als ik jullie redenering doortrek waren de SS'ers in de vernietigingskampen ook maar gewoon arbeiders/soldaten die een loonsverhoging verdienden voor hun vuil jobke.
(sorry 't is scherp gesteld ik weet het).

En nog eens , ik viseer het LSP niet hé. Ik heb gewoon jullie tekstje gelezen omtrent stakende cipiers. Rond gedetineerden heb ik bij andere partijen ook nog niks gelezen.
Groot-Links is offline   Met citaat antwoorden