Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Over hun houding tegenover links of rechts extremisme en over het feit dat ouders en leerlingen op de hoogte zijn dat hun leraars tot zulke strekkingen behoren.
|
Dit autoritaire denken stoort me enorm. In de verschillende scholen die mijn kinderen al hebben bezocht, zaten steeds wel enkele extreemlinkse leerkrachten. Dat weet je omdat ze dat meestal niet verstoppen. De rechtse zijn daar niet zo happig mee, omdat ze in tegenstelling tot de linksen wél reden hebben om te vrezen voor een Berufsverbot.
Maar nog nooit, meneer de Inquisiteur, heb ik er aan gedacht die linkse leerkrachten persoonlijk aan te vallen in hun broodwinning. Wel reageer ik als er uitgesproken tendentieuze
ideeën aan de kinderen opgedrongen worden, en stel ik alternatieven voor. Dat wordt meestal enorm geapprecieerd, door de andere ouders, door de directie maar ook door de betrokken linkse leerkrachten zelf.
Voor uw volkscommissaris-mentaliteit kan ik alleen maar de diepste minachting opbrengen. Als ik ooit in een school op dat soort extremisme zou stoten, van u of van een andere ouder, kan u erop rekenen dat ik de mening van de meeste ouders tegen u keer.
Egidius