Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2003, 18:34   #66
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Mooi zo, het Vlaams-nationalisme is aan zijn laatste stuiptrekkingen toe. Dit zou zelfs een persbericht van de B.U.B. verdienen!
Is dit inhoudelijk? Moet ik hier echt op reageren? Is dit niet eerder een duidelijk voorbeeld van uiting van frustraties?

Citaat:
Wat over de hypocrisie van de NVA: ze zijn tegen de genocide-wet. Mooi. Waarom klagen ze dan de toestand aan in Nepal? Genocides kunnen hen blijkbaar niets schelen. Omdat Michel hypocriet zou zijn? Neen, omdat hij een "Waal" is die verdraaid goed Nederlands spreekt. Dus als ze hem niet kunnen pakken op zijn taalkennis, pakken ze hem op zijn hypocrisie.
Door middel van de Belgische genocidewet ga je geen enkele genocide tegenhouden. Iedereen lacht Belgie gewoon uit. Dat Michel een Waal is doet er absoluut niet toe, dat hij heel goed Nederlands spreekt kan alleen maar positief zijn en doet er ook niet toe.

Het gaat er om dat Belgie door die idiote wet al haar internationale politieke en economische betrekkingen op het spel zet. De NVA legt gewoon klacht neer om duidelijk te maken dat die genocidewet meer een politiek middel is dan iets anders en om de inconsequentie van Michel aan te tonen. Langs de ene kant een wereldverbeteraar proberen te zijn door die genocidewet en langs de andere kant een land waar een burgeroorlog woedt bevoorraden met wapens. Daar klopt iets niet.

Citaat:
Waarom geen studie over "Vlaamse" bedrijven die oorlogstuig uitvoeren? Die zijn er ook. Neen, hoor, dat is goed voor de "Vlaemsche" economie !
Zijn die bedrijven er? Voorbeelden alstublieft. En liefst voorbeelden van uitvoer naar landen waar een burgeroorlog woedt.

Citaat:
De Vlaams-nationalisten worden vandaag zodanig met de rug tegen de muur gezet dat ze zich in allerlei bochten moeten gaan wringen om nog in de media te komen. Uiteindelijk worden ze zo belachelijk dat ze zichzelf buiten spel gaan zetten.
Weeral een hoop frustraties.

Citaat:
De genodicewet is één van de mooiste wetten in de Belgische wetgeving. Het is een moedige wet (misschien wat hoogmoedig, maar kom). Het is een wet voor internationale rechtvaardigheid, het sensibiliseert de wereld. En daar is het "vreedzame" Vlaams-nationalisme tegen? Zij zijn voor Amerikaanse dominantie? Voor genocides?

Nu kan ik even niet volgen, hoor!
Het sensibiliseert de wereld? Ik heb daar eerlijk gezegd nog niet veel van gemerkt! We hebben enkel al een kwade Rumsfeld horen dreigen met het verwijderen van de NAVO uit Brussel. Knap gesensibiliseerd moet ik zeggen!

Als je genocides wil aanpakken dan moet je dat niet doen door een idiote Belgische wet die niemand ondersteunt maar door een internationaal orgaan op te richten dat door meerdere staten is erkend. Zo pak je onrechtvaardigheden aan.
alpina is offline   Met citaat antwoorden