Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2003, 18:45   #67
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Naar welk land zou je dan emigreren?
Die vraag lijkt me wel zéér hypothetisch en getuigt eerder van een zekere stemmingmakerij: islamieten maken 4 �* 5 % van de totale bevolking uit, hun geboortecijfer groeit naar het onze toe (zowel bij migranten als bij Turken, Algerijnen, Tunesiërs en Marokkanen in de thuislanden van hun (groot)ouders), dus tenzij onze brave katholiekskens zich massaal tot de islam bekeren(en zo gelovig zijn die nu ook al weer niet meer..) lijkt het me hoogst onwaarschijnlijk dat dit in de eerste 100 jaar zal gebeuren.... Mocht het gebeuren is er een troost: de Islam is, op enkele geografisch, economisch of etnisch geïnpireerde uitzonderingen na zéér gezagsgetrouw, dus...
Jouw premissen zijn minstens even hypothetisch.

Al wie beweert dat de islam zich zal aanpassen aan de westerse samenleving kan dat MET GEEN ENKEL FEIT staven.

Waar we wel zeker van zijn is dat het aantal moslims in Europa jaar na jaar toeneemt en dat diezelfde moslims in Europa zichtbaar meer en meer fundamentalistisch worden naarmate de tijd voortschrijdt. Dat zie je aan de evolutie van hun klederdracht die steeds extremer islamitisch wordt.

Ik stel niet als een waarheid, ik schrijf duidelijk:
[size=6]lijkt het me hoogst onwaarschijnlijk [/size]
filosoof is offline   Met citaat antwoorden