Ik vind het een steriele discussie, hoor. Stemplicht en stemrecht hebben beiden hun voor- en nadelen, dat zal niemand ontkennen.
Misschien kunnen we er ooit eens een referendum over houden (met of zonder opkomstplicht, dan?).
Hier komen we nooit uit, dus laten we het maar zoals het is. Zoals Patriot terecht opmerkt, in een unitair België valt er toch al één verkiezing weg (de regionale), dus dat is al positief voor diegenen die zich niet graag naar het stemhokje verplaatsen.

[edit]
[size=1]
Edit:[/size]
[size=1]After edit by Hans1 on 01-09-2005 at 13:38
Reason:
--------------------------------
Ik vind het een steriele discussie, hoor. Stemplicht en stemrecht hebben beiden hun voor- en nadelen, dat zal niemand ontkennen.
Misschien kunnen we er ooit eens een referendum over houden (met of zonder opkomstplicht, dan?).
Hier komen we nooit uit, dus laten we het maar zoals het is. Zoals Patriot terecht opmerkt, in een unitair België valt er toch al één verkiezing weg (de regionale), dus dat is al positief voor diegenen die zich niet graag naar het stemhokje verplaatsen. [/size] |
[size=1]
Edit:[/size]
[size=1]After edit by Hans1 on 01-09-2005 at 13:37
Reason:
Hier komen we nooit uit, dus laten we het maar zoals het is. In een unitair België valt er toch al één verkiezing weg (de regionale), dus dat is al positief voor diegenen die zich niet graag naar het stemhokje verplaatsen. [/size] |
[size=1]Before any edits, post was:
Hier komen we nooit uit, dus laten we maar zoals het is. In een unitair België valt er toch al één verkiezing weg (de regionale), dus dat is al positief. [/size] |
[/edit]