Los bericht bekijken
Oud 2 september 2005, 16:41   #41
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Ik ken genoeg mensen die niets van intrest moeten hebben. Intrest mag niet van de islam

Aflossingplanske maken, her en der wat vinden. Zo weinig mogelijk geld aftrekken van de bank is the point.

Bedelen is niet de juiste woord. Maar van 'rijke' mensen (familie,vrienden,oudere mensen, ..) geld vragen of lenen, je gaat het zo snel mogelijk terugbetalen. Tis iets voor goede doel, lijkt me verstandig en past perfect bij me.
kijk op dat vlak kunnen wij dus idd nog iets leren van de islam he. Op het vlak van spontane onderlinge solidariteit. Ik weet dat het onder moslims gebruikelijk is om bvb ook aan mekaar geld te lenen - en dit zonder dat het op papier wordt gezet - ook bij de joden is het zo. Eventueel wordt er gezworen op Allah ( of voor de joden op JHVH) enz - jullie cultuur geeft jullie eigenlijk een basis waarop je mekaar kan vertrouwen. het is dat wat het kapitalisme nu net allemaal kapot maakt - ik vraag me echt af of je achterkleinkinderen ook nog in vertrouwen elkaar geld gaan lenen ? ik wens het ze toe - maar de invloed van het kapitalisme ?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 02-09-2005 at 17:41
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Ik ken genoeg mensen die niets van intrest moeten hebben. Intrest mag niet van de islam

Aflossingplanske maken, her en der wat vinden. Zo weinig mogelijk geld aftrekken van de bank is the point.

Bedelen is niet de juiste woord. Maar van 'rijke' mensen (familie,vrienden,oudere mensen, ..) geld vragen of lenen, je gaat het zo snel mogelijk terugbetalen. Tis iets voor goede doel, lijkt me verstandig en past perfect bij me.
kijk op dat vlak kunnen wij dus idd nog iets leren van de islam he. Op het vlak van spontane onderlinge solidariteit. Ik weet dat het onder moslims gebruikelijk is om bvb ook aan mekaar geld te lenen - en dit zonder dat het op papier wordt gezet - ook bij de joden is het zo. Eventueel wordt er gezworen op Allah ( of voor de joden op JHVH) enz - jullie cultuur geeft jullie eigenlijk een basis waarop je mekaar kan vertrouwen. het is dat wat het kapitalisme nu net allemaal kapot maakt - ik vraag me echt af of je achterkleinkinderen ook nog in vertrouwen elkaar geld gaan lenen ? ik wens het ze toe - maar de invloed van het kapitalisme ?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

kijk op dat vlak kunnen wij dus idd nog iets leren van de islam he. Op het vlak van spontane onderlinge solidariteit. Ik weet dat het onder moslims gebruikelijk is om bvb ook aan mekaar geld te lenen - en dit zonder dat het op papier wordt gezet - ook bij de joden is het zo. Eventueel wordt er gezworen op Allah ( of voor de joden o JHVH) enz - jullie cultuur geeft jullie eigenlijk een basis waarop je mekaar kan vertrouwen. het is dat wat het kapitalisme nu net allemaal lapot maakt - ik vraag me echt af of je achterkleinkinderen ook nog in vertrouwen elkaar geld gaan lenen ? ik wens het ze toe - maar de invloed van het kapitalisme ?[/size]
[/edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 september 2005 om 16:41.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden