Los bericht bekijken
Oud 4 september 2005, 00:26   #3
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO

Dat Turkije niet lid kon worden had ik het vorig jaar door. Toen Grieks-Cyprus volwaardig lid werd van de EU. Of nog vroeger toen Griekenland lid werd van de EU. Maar ja, de politiekers zullen het veel beter dan mij weten.

Hand schudden en op POLITIEK vlak toenadering zoeken tot Iran, Rusland en China. Met de Amerikanen moeten we (spijtig genoeg) nog eventjes samenwerken.

Op ECONOMISCH vlak, hoeft Turkije niet zoveel te doen, het is een afzetmarkt. Kapitaal zal van zichzelf komen als dat hetgeen is wat de Turkse staat zoveel wilt.

Verder gaan met de hervormingen zeg ik. Ik wil een democratische Turkije zien.

Turken zijn emotionele mensen. Het kan zijn dat de mensen nu twee keer hard zullen werken tegen dezelfde loon Aja, de Europeanen hebben ons uitgelachen ...

You fuck with, I fuck you double! Turkije moet de terroristen toelating geven om aanslagen te plegen in Frankrijk, Duitsland, Nederland (België mogen ze met rust laten ) en Scandinavische landen. Het zijn die landen, die de pkk-terreur jarenlang financieel hebben gesteund. Nu is het moment om wraak te nemen

Turkije is een seculiere republiek met moslimmeerderheid. Turkije trekt laatste tijden meer en meer investeerders. Turkije is een brug tussen Europa en Arabische wereld. Turkije heeft een jonge bevolking. Geloof mij, in Turkije zijn er ook verstandige mensen, relatief gezien niet veel maar ze zijn er.

Ik ben principieel gezien voor de toetreding maar niet met dit mentaliteit. Mensen in Turkije worden afgeleidt van hun echte problemen (werkloosheid, vriendjespolitiek, ondemocratische estabilishment,..). Mensen moeten zich met deze problemen bezighouden, vind ik.

We moeten feesten:

Ik heb liever te doen met een échte vijand dan met een valse vriend.Turkije IN europa binnenloodsen is gewoon zelfmoord plegen, ze zijn veel te talrijk.EN moslim, dat geeft gegaranteerd problemen, ineens 70 of 80 miljoen moslims die europeaan worden!t'Zou schoon geworden zijn.Niet voor niets dat Bush Europa aanspoorde Turkije in de unie op te nemen: dit zou onze "éénheid" enorm verzwakken, tenietdoen.Nu is er nog een kansje er iets van te maken.En dat zien de Amerikanen met weinig enthousiasme...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden