Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Het KVHV kan zich hier niet achter verbergen, daar ze een uitgesproken politieke voorkeur heeft. Het studentikoze is ook belangrijk, maar ondergeschikt.
Tijdens cantussen was het in de club waar ik lid van was verboden om de Vlaamse Leeuw te zingen. Ook andere Vlaams-nationalistische liederen stonden niet op het programma. (bv. Blauwvoet) Ik herinner mij nog een doopcantus, waar een bezoekende club uit protest de Vlaamse Leeuw inzette. Zij werden door tientallen aanwezigen met bier bekogeld. 
|

Het wordt nog leuker....
Ik zou net als Jan Vanden Berghe graag eens de naam van die studentenclub weten waar jij zogezegd lid van was.
Het Vlaamse studentenleven is namelijk tot in haar diepste vezels verbonden met de Vlaamse strijd (Rodenbach, Mon de Goeyse,Jef Vanden Eynde,...). Jaarlijks is er in Gent bijvoorbeelde massacantus van het zgn SK waar tientallen clubs aan deelnemen met in totaal meer dan 2000 studenten. Daar wordt de Vlaamse Leeuw gezongen en andere Vlaamse liederen. Het KVHV is zelfs niet aangesloten bij dat SK maar heeft een eigen koepelwerking, GSK, dat eveneens de Vlaamse Leeuw en andere Vlaamse liederen zingt op hun bijeenkomsten!