Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ergens heb je gelijk.
Alleen is De Standaard tegenwoordig niet in handen van katholieken maar van blauwen. De blauwen mogen dan wel onder de sloef zitten van de rooien in de Paarse regering, daarom is De Standaard nog geen rooie gazet.
|
Er zijn geen rode dagbladen meer in Vlaanderen. Tenzij u de links-liberale Pravda 'rood' noemt natuurlijk. Ik denk dat paars een betere kleur is om De Morgen te plaatsen. Progressief dat wel maar links. Ik denk het niet, zeker niet op sociaal-economisch vlak. Nu de Vlaamse mediamarkt is te klein om echte linkse of rechtse dagbladen te hebben, laat staan katholieke of vrijzinnige. Ze hebben een andere stijl maar beiden profileren zich op het centrum om zoveel mogelijk lezers te pakken. Het klopt natuurlijk dat De Morgen eerder paars steunt in tegenstelling tot De Standaard maar misschien heeft dat meer met individuen te maken dan met de krant. Aan de andere kant heb je in Vlaanderen dan weer geen echte rioolgazetten a la Bild of The Sun.[edit]
[size=1]
Edit:[/size]
[size=1]After edit by solidarnosc on 07-09-2005 at 13:47
Reason:
--------------------------------
Citaat:
Ergens heb je gelijk.
Alleen is De Standaard tegenwoordig niet in handen van katholieken maar van blauwen. De blauwen mogen dan wel onder de sloef zitten van de rooien in de Paarse regering, daarom is De Standaard nog geen rooie gazet.
|
Er zijn geen rode dagbladen meer in Vlaanderen. Tenzij u de links-liberale Pravda 'rood' noemt natuurlijk. Ik denk dat paars een betere kleur is om De Morgen te plaatsen. Progressief dat wel maar links. Ik denk het niet, zeker niet op sociaal-economisch vlak. Nu de Vlaamse mediamarkt is te klein om echte linkse of rechtse dagbladen te hebben, laat staan katholieke of vrijzinnige. Ze hebben een andere stijl maar beiden profileren zich op het centrum om zoveel mogelijk lezers te pakken. Het klopt natuurlijk dat De Morgen eerder paars steunt in tegenstelling tot De Standaard maar misschien heeft dat meer met individuen te maken dan met de krant. Aan de andere kant heb je in Vlaanderen dan weer geen echte rioolgazetten a la Bild of The Sun.[/size] |
[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------
Citaat:
Ergens heb je gelijk.
|
Er zijn geen rode dagbladen meer in Vlaanderen. Tenzij u de links-liberale Pravda 'rood' noemt natuurlijk. Ik denk dat paars een betere kleur is om De Morgen te plaatsen. Progressief dat wel maar links. Ik denk het niet, zeker niet op sociaal-economisch vlak. Nu de Vlaamse mediamarkt is te klein om echte linkse of rechtse dagbladen te hebben, laat staan katholieke of vrijzinnige. Ze hebben een andere stijl maar beiden profileren zich op het centrum om zoveel mogelijk lezers te pakken. Het klopt natuurlijk dat De Morgen eerder paars steunt in tegenstelling tot De Standaard maar misschien heeft dat meer met individuen te maken dan met de krant.[/size] |
[/edit]