Los bericht bekijken
Oud 7 september 2005, 22:30   #256
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Een inleiding op internet over de opstand van de Nederlanden: http://dutchrevolt.leidenuniv.nl/Nederlands/default.htm.

Dit is zeker één van de bekendste standaardwerken: Geoffrey Parker, "The Dutch revolt", Penguin Books, Harmondsworth, 1979.

Jan Van den Berghe zal hier zeker nog een Nederlandstalig standaardwerk kunnen aan toevoegen.

En als je eens een nacht wil doorlezen van opwinding, schaf je dan het "Geuzenboek" van Louis Paul Boon aan. Magistraal...!

Egidius
Ik zal eens kijken.

Mr. VDB is vooral een selectief historicus. Hij beweerde ooit dat hij niks wist van een bepaalde studie van een echte historicus. Later bleek echter dat dhr. VDB op een conferentie was waar deze studie werd voorgesteld . Maar ik mag hem wel pruimen, hoor, het is zoveel interessanter om ten strijde te trekken tegen 1 van de weinige VB'ers met enig verstand (wat hem natuurlijk niet minder ongevaarlijk maakt!). En het fijne is dat ik kan schrijven wat ik wil, hij negeert mij toch. Ik neem hier trouwens een pervers genoegen in . Maar geen paniek, voor de rest ben ik 1 en al fatsoen