Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne
Ik heb al veel reacties gelezen over het VB en de Moslim-executieve naast elkaar.
Ik heb er ook al een paar gelezen dat homo-koppels niet mogen adopteren, of dat hetero-koppels toch op z'n minst voorrang moeten krijgen.
Wat ik niet terug gevonden heb is: waarom? Waarom moeten hetero-koppels voorrang krijgen of homo-koppels dezelfde rechten?
In mijn mening is dit de juiste oplossing: we leven in een liberale maatschappij (of je nu zelf liberaal bent of niet, het is zo, kijk maar naar zaken als persvrijheid, vrijheid van onderwijs, vrijheid van godsdienstbeleving, etc.) en ook al wijkt iemand af van de standaard (homo koppels tov hetero koppels), dat is geen reden om hun te discrimineren. Indien mensen vinden dat homo-koppels niet mogen adopteren moeten ze kunnen zeggen waarom, dit onderbouwen met stevige en rationele argumenten.
|
Het is u misschien ontgaan in de biologieles, maar een mens wordt geboren uit een vrouw en een man. Dat is een natuurgegeven dat vertaald is in hoe wij onze samenleving ordenen. Het huwelijk en het gezin vormen reeds millennia de meest fundamentele basiselementen van onze samenleving en onze beschaving. Het is een zeer zware vergissing dit te willen overboord gooien.