Los bericht bekijken
Oud 12 september 2005, 20:22   #93
sancho
Provinciaal Statenlid

sancho's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Dat klopt.
Als er dwang in het spel is, dan is er geen zekerheid of een stem vrijwillig uitgebracht werd.

Mét opkomstdwang is er niet noodzakelijk sprake van vrije wil of een vrijwillig uitgebrachte stem.
Zonder opkomstdwang is elke stem gegarandeerd uit vrije wil uitgebracht.

Lijkt mij uiterst simpel.
We hebben het hier over de volgende vraag : geconfronteerd met een stembiljet in een geheime kamer, kan een burger de vrije keuze maken tussen BLANCO of NIET-BLANCO. U wijkt steeds maar uit over dit simpel punt, maar u bent er als de kippen bij om een requisitoor af te steken tegenover iedereen die een gewelddaad pleegt onder invloed van buitenaf. (dan denk ik in de eerste plaats aan propaganda die oproept tot geweld, conformisme en angstgevoelens).[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by sancho on 12-09-2005 at 21:23
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Dat klopt.
Als er dwang in het spel is, dan is er geen zekerheid of een stem vrijwillig uitgebracht werd.

Mét opkomstdwang is er niet noodzakelijk sprake van vrije wil of een vrijwillig uitgebrachte stem.

We hebben het hier over de volgende vraag : geconfronteerd met een stembiljet in een geheime kamer, kan een burger de vrije keuze maken tussen BLANCO of NIET-BLANCO. U wijkt steeds maar uit over dit simpel punt, maar u bent er als de kippen bij om een requisitoor af te steken tegenover iedereen die een gewelddaad pleegt onder invloed van buitenaf. (dan denk ik in de eerste plaats aan propaganda die oproept tot geweld, conformisme en angstgevoelens).[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Dat klopt.

We hebben het hier over de volgende vraag : geconfronteerd met een stembiljet in een geheime kamer, kan een burger de vrije keuze maken tussen BLANCO of NIET-BLANCO. U wijkt steeds maar uit over dit simpel punt, maar u bent er als de kippen bij om een requisitoor af te steken tegenover iedereen die een gewelddaad pleegt onder invloed van buitenaf.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door sancho : 12 september 2005 om 20:23.
sancho is offline   Met citaat antwoorden