Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ::Marginaal::
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Ik trek de grens vlak achter alcohol (verkrijgbaar in drank met een bepaald maximumgehalte) en voor tabak (schadelijk voor de gezondheid), cannabis, xtc, en noem maar op.
Alle drugs moeten op doktersvoorschrift verkrijgbaar zijn via de apotheker voor mensen die eraan verslaafd zijn.
Zware drugs mogen slechts gebruikt worden onder medisch toezicht in klinieken.
|
Alcohol is gevaarlijker dan cannabis hoor. Er zijn trouwens geen cannabisdoden bekend. XTC dat is pas gevaarlijk en kun je in geen geval in dezelfde categorie als cannabis steken. Het is tijd dat er een eens een betere kennis komt over drugs. XTC is gewoon pure vuiligheid. Van cannabis en alcohol kun je tenminste op een deftige manier genieten.
|
Het hangt in de eerste plaats van de DOSIS af.
Alles is gevaarlijk als je het in te grote dosissen naar binnen werkt. Als je heel veel look eet begin je bijvoorbeeld te hallucineren (iets wat mij niet zal overkomen, want ik kan de stank ervan niet uitstaan

). Zo kan je zelfs sterven door een bepaald voedselproduct overmatig te eten.
Alcohol is een stof die van nature uit voorkomt in de stofwisselingscyclus bij mensen en dieren en in beperkte dosissen is alcohol helemaal niet schadelijk.
Haal de drugs uit het criminele circuit en zorg dat alcohol enkel verkrijgbaar is op plaatsen waar er voldoende sociale controle is om misbruik ervan te kunnen indijken.