Los bericht bekijken
Oud 19 september 2005, 06:46   #22
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil
On-topic: Directe hereniging is volgens mij niet echt realistisch.
Dat is een understatement van formaat. De geesten moeten nog serieus rijpen. Vergelijk echter de situatie 10 jaar geleden en nu en dan zie je dat dit proces serieus bezig is. De mensen zien dat de Belgische contrafederatie niet werkt en zoeken alternatieven. Het alternatief dat het op korte termijn zal winnen is echter een onafhankelijk Vlaanderen. Dit kan wel een aanloop zijn naar een Groot-Nederlandse confederatie.

Citaat:
Als Vlaanderen zijn onafhankelijkheid bereikt heeft zou ik pleiten voor toetreding tot het Koninkrijk der Nederlanden(=Ned.+Ned. Antillen+Aruba). Lijkt mij een goeie 1ste stap voor verdere samenwerking(en evt. een (con)federaal Groot-Nederland).
Ik vraag me af of juist de monarchie geen groot struikelblok is in die toenadering. Als monarchie echter de bittere pil is, wil ik die wel nemen. Binnen het nieuwe staatsverband kan men dan verder ijveren voor een republiek. Die zal er ook wel komen, want monarchie is niet meer dan een als sentimentele dwaasheid verpakte schending van de gelijkheid van de mens.

Citaat:
Maar ik denk dat ik een van de weinigen ben die zo denkt.
Zoals ik reeds zei: de geesten moeten rijpen. Maar reeds nu al werken Nederland en Vlaanderen samen: marine, onderwijs, taalunie,...