Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
@Percalion
Het houdt steek wat je hier schrijft.
Maar ik blijf met een paar bedenkingen zitten.
Je stelt wapens voor als een soort 'equalizer' om de burger op gelijke voet te zetten met de crimineel, zoals een dief-inbreker o.i.d.
Dat klopt ingeval het om gewapende inbrekers gaat.
Maar dat is niet steeds het geval.
Als de inbreker niet gewapend is, dan maak je beide partijen niet aan mekaar gelijk, maar dan maak je van de belaagde burger de sterkere partij, die in het stress-moment van inbraak snel zal geneigd zijn om het recht in eigen handen te nemen, en een strengere straf zonder vorm van proces toe te passen dan de begane misdaad misschien verdient.
En wat te denken van de risico's op een ongeluk met de huisgenoten? Ik heb er geen cijfers over, maar dergelijke ongelukken blijven mogelijk, tenzij er in je huis geen vuurwapen ligt..........
|
Peace due to superiour firepower...
Als een inbreker met een voorhamer, of een mes voor mij staat, wil ik minstens nen Longriffle hebben om hem uit te schakelen.
Als nen inbreker met wat zwaarder spul voor mij staat, wil ik een geweer of pistool hebben van deftig kaliber dat indruk maakt. Ge moet uw tegenstander kunnen overtreffen om geweld te vermijden,
Als ik een inbreker die gewapend is met een mes te lijf moet gaan met ne knuppel of een mes, dan gaat hij mij aanvallen, dat is zeker. Als hij in de loop van mijn jacht geweer kijkt, dan gaat hij onmiddelijk beseffen dat het gat heel groot gaat zijn.
Ik weet niet of ik direct zou schieten, wij hebben leren met wapens omgaan en ge bouwt automatisch ne rem in naar mensen of levende wezens toe, (allé ik toch. ) op ne klap met de kolf zou ik hem in elk geval wel trakteren, alhoewel, zijn kniee kompleet naar de filistijnen schieten ook wel verleidelijk zou zijn... (alleen is da kostelijker dan definitief opruimen )
Verder moet uw wapen natuurlijk steeds ongeladen en achter slot en grendel steken, anders zijde gevaarlijk bezig, en knalt ge u inderdaad ooit gegarandeerd wel eens voor uw eigen raap, (of die van een ander).
Voor elke manipulering controleer ik, en dat komt puur omdat ik ooit eens serieus verschoten ben van het feit dat er nog ne kogel op een wapen zat, waar we mee geoefend hadden. (met ne semiautomaat moete altijd de kamer zelf ook nog controleren.