Los bericht bekijken
Oud 20 september 2005, 19:46   #127
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Voor liegende de Blokkertjes, politieke hoer en niets anders !

Letterlijke tekst:

Yves Desmedt:

Wat mevrouw Morel zegt, mijnheer DeWever, u zit als een despoot op uw basis die er allemaal op zitten aan te dringen om samen te gaan met het Belang.

Dewever:

Wel dat is een beetje die cultuur van de spanning, die Philip Dewinter ook meesterlijk hanteert. Zo een beetje twijfel en verdeeldheid zaaien, maar ik denk dat ik mijn pappenheimers zeer goed ken, ik denk dat ik mijn afdelingen goed ken, dat ik goed weet waarmee ze bezig zijn en ik weet dat ik geen probleem heb. Ik weet dat nu al een jaar het Vlaams Belang aan het rondgaan is en ook nu op dit eigenste moment al mijn lokale mensen opbelt om mandaten te beloven als ze toch maar zouden overlopen. Als je dan ziet welke resultaten ze hebben geboekt, ze hebben een eigen webstek opgericht voor die overlopers, ze financiëren een pamflet vor die overlopers dat ze op adressenbestanden van ons sturen. Die NV-A jongeren hebben vandaag, vandaag(!) een brief gekregen van mevrouw Morel om toch maar vooral over te lopen. Als je ziet wat de resultaten van al dat beukwerk zijn na een jaar, dan is het eigenlijk bijna lachwekkend. En als ik mevrouw Morel hoor zeggen "ik kan niet leven met bedrog", daar moet ik toch eens even bij glimlachen, iemand die van partij veranderd, dat kan ik begrijpen. Als je je niet thuisvoelt in een partij en eerder in een andere, dan zet je een punt en dan ga je naar die andere partij. Maar overstappen in een wolk van leugens en liegen en bedrog en dan in die andere partij blijven doorwerken om je oude partij kapot te maken op alle mogelijke manieren, daar bestaat een woord voor, maar dat spreek ik liever niet uit.

Guy Polspoel:

Het begint met welke letter?

Bart Dewever:
Brugge Veilig en Leefbaar is offline