Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Er bestaat -en daar ben ik jammergenoeg zeker van- een verkeerd beeld van de NPD in de radicale Vlaamse Beweging, een beeld dat bepaald is door de NPD van de jaren '90 met haar excessen (oa door toedoen van toenmalig voorzitter Deckert) en die uitmondde in het schandaal van de infiltratie door de Duitse staatsveiligheid. Sindsdien is er wel degelijk heel wat veranderd. Bij de NPD werken een aantal proffen, doctoren, intellectuelen mee aan de uitbouw van de partij. U weet ook dat zij dit niet zouden doen indien het gaat om een zootje ongeregeld dat vooral in dronken toestand "Sieg heil" kan brullen. Het is juist wat Breydel zei, namelijk dat de NPD in Noordrijn-Westfalen soms nog samenwerkt met de NVU, een fout vanwege de NPD naar mijn mening.
Wat Nederland betreft deel ik de visie dat er geen enkele goede partij bestaat, integenstelling tot wat Breydel meent. De NVU is openlijk NS en heeft geen ideologische en structurele diepgang. Constant Kusters meent het allicht goed, maar... Op zich is het toch al eigenaardig dat de NVU kan blijven bestaan in een land waar de slogan 'Eigen volk eerst' strafbaar is. En waarom noemt de NVU zich "Nederlands meest extreme partij"?!? Om mensen weg te jagen, want welk nadenkend persoon noemt zichzelf een extremist? De NVU was ooit goed, toen Roeland Raes nog ondervoorzitter was. In Nederland richt men zich best op niet-partijpolitieke organisaties (Voorpost, Vooraan-NB,...) en op inhoudelijke vorming zoals Metaposos op dit forum doet met zijn weblogs en dergelijke.
|
1. Ja, ik heb dat ook gezien. Ik vraag mij alleen af wat er zal gebeuren na de verkiezingen, die weliswaar als een stap vooruit mogen gezien worden, maar toch de verwachtingen niet helemaal ingevuld hebben. Het gaat ook om een aantal buitenlandse contacten die twijfelachtig zijn (dat Pan European Front of hoe noemt het?). Vooraleer je de blijde boodschap elders uitdraagt, zorg eerst eens dat je eigen huishouden op orde is.
2. Nederland: da's ook mijn idee er over.