Los bericht bekijken
Oud 22 september 2005, 19:33   #162
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik ben de BUB (die zelfs anti-fascistisch is) toch niet? En als u mij een fascist vindt, dan mag u dat altijd aantonen.
De DDR claimde ook 'democratisch' te zijn, dus de borstklopperij van de BUB is geen referentie. Bovendien kennen ik en vele anderen met mij de uitlatingen van verschillende BUB-leden hier die een zeker crypto-fascisme verraden (het primaat van de staat, de opgelegde belgitude). De naam Franco is al vaker gevallen, niet?

Citaat:
Mijn vestimentaire criteria heb ik meegekregen met mijn opvoeding. In het Frans noemen ze zoiets: "savoir vivre". Helaas weten sommigen vanvoor niet meer dat ze vanachter leven. Die bedenking had ik ook meteen toen ik bovenstaande foto zag. Hebben die mensen dan echt geen fierheid meer?
Ik heb die houding ook meegekregen, maar meteen ook het decorum om andere mensen niet te beoordelen, laat staan veroordelen op basis van hun voorkomen.

Citaat:
Een mooi voorbeeld zijn de galabals van tegenwoordig. Daar is de dresscode: heren smoking, dames lang. Vooral op studentenbals is dat tegenwoordig ver te zoeken. En zeg nu eerlijk, wat is er mooier dan een vrouw in galakledij?
Misschien was je op de verkeerde bals, want die ik gezien heb waren steeds 'very stylish'... Wist je overigens dat het door jou zo gelaakte KVHV-Leuven nog één van de meest stijlvolle verenigingen in Vlaanderen is?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden