Los bericht bekijken
Oud 22 september 2005, 22:42   #47
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Ik heb het recht te oordelen dat dit een leugen is. De Commissie heeft een ernstige peiling gedaan, U lult maar wat uit Uw nek. Maar ik belet U niet Uw mening te uiten, Pelgrim wil daarentegen de Commissie verhinderen, haar mening te uiten. Dat is een anti-democratische houding.
Als de bevolking helemaal niet geînformeerd is over de inhoud van die grondwet, dan heb ik wel degelijk het recht om te zeggen dat dat cijfer een leugen is. Men kan immers onmogelijk oordelen over de inhoud van iets, als men die inhoud gewoonweg niet kent. Dat is elementaire logica.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Het gaat gewoon om opiniepeilingen. Niets met liegen te maken. Maar daar gaat het ook helemaal niet over. Het gaat erom dat iedereen het recht heeft brochures te verspreiden. Als die brochures je niet zinnen, leg er dan antibrochures naast.
Het gaat mij helemaal niet om die brochure op zich. Het gaat mij om een cijfer dat helemaal niet bewezen is. Niet kán bewezen zijn omdat de bevolking gewoon niet geïnformeerd is over de inhoud van die grondwet.

Natuurlijk kan de Commissie een peiling doen met de vraag "Bent u voor een Europese grondwet?" maar dan is de uitkomst wel héél voorspelbaar. De discussie gaat hem immers om de inhoud en niet om het idee van een grondwet op zich.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden