Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
* Pensioenen uitdoven
* Staatsstructuur simplifieren
* Gezondheidszorg minimalizeren en de rest privatiseren
* Werkeloosheidssteun beperken tot 6 maand
* Buiten leger en politie zowat al de rest privatiseren
* Geen partijdotaties meer, een goeie politieker financiert zichzelf
Nu heb je geld in overvloed, waarmee je:
* Drastische Lastenverlaging doorvoert
* Drastische Personenbelastingsvelaging doorvoert
* Zwaar investeert in je leger en politie
* De staatsschuld een beetje afbouwt.
Zoals steeds moet je dit op gelijdelijke wijze invoeren.
|
TomB wil hier duidelijk een klein Amerika oprichten!!  Met de meeste voorstellen kan ik nog wel leven maar partijdotaties afschaffen zet de deur open voor nog meer afgekochte politici zoals in de VS en daar hebben we hier al last genoeg mee, kijk maar naar de PS!
|
Allez, omdat gij het zijt mogen we de politieke partijen nog financieren, maar dan wel rechtsreeks in verhouding met het aantal stemmen dat ze haalden op de nationale verkiezingen zonder minimumregels.
|
Het zijn wel goede ideeën TomB, vooral de staatsstructuur simplifiëren. Maar ik zou een aantal cruciale sectoren toch behouden en niet privatiseren. Sommige basisdiensten moet je als staat kunnen leveren in tijden van crisis en oorlog, bijvoorbeeld wegeninfrastructuur, telecommunicatie, energie, openbaar vervoer,.... Allez, dat vind ik toch
De gezondheidszorg kan wel beter georganiseerd worden, maar ik zou het beestje toch niet teveel uitmageren. Dit is te belangrijk voor het sociaal welzijn, koopkracht en productiviteit. Ik vind niet dat de US op dit gebied een voorbeeld is.
Zoals je ziet, het is niet een ommezwaai maar een afzwakking.
Voorts kunnen we terug vriendjes worden met de amerikanen, hen ervan verzekeren dat wij de enige ware bondgenoten zijn tegen alles waar ze schrik van hebben. Dan kunne we zoals in de koude oorlog onder hun militaire paraplu schuilen, zodat we zelf niet in het leger hoeven te investeren