Los bericht bekijken
Oud 26 juni 2003, 11:14   #1
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Belgicisten ende Vlaemsche Blockers, verzaemelt u voor den wreden slag tegen den N-VA...

De vroegere taktiek bestond er in om de mensen zo veel mogelijk te demotiveren om op de N-VA te stemmen. "Ze halen de drempel niet" werd zoveel mogelijk verkondigd door zowel belgicisten als Vlaams Blokkers. En het werkte in 4/5 van de gevallen. Hoeveel mensen heb ik niet gesproken die wel voor N-VA wilden stemmen, maar vreesden dat ze de drempel niet haalden. Zonder die drempelvrees (no pun intended) hadden we zeker de oude score van de VU gehaald.

Maar o, die snoodaars van N-VA schakelen dat nu uit door met de ampersanders te gaan samenwerken. Verdorie! Hoe kunnen we nu ervoor zorgen dat de N-VA geen stemmen haalt? Vlaams Blokkers en belgicisten zaten in zak en as. Tot laat in de nacht zaten ze in een bruine kroeg in elkaars armen te snikken, en vooral veel bier te drinken.

Tot opeens een belgicist het briljante idee kreeg om het kartel te wraken. Laat ons zeggen dat de N-VA belgicistisch wordt!!! Dat ze opgaan in de belgicistische partij Christen-Democratisch & VLAAMS, en dat ze aan kiezersbedrog doen. "Jamaar," zei een clevere Vlaams Blokker, "CD&V en N-VA willen toch allebei vooruit met de staatshervorming, dat is toch geen kiezersbedrog?". De belgicist maakte een gebaar van "Je m'en fous".

Dus dat werd de nieuwe taktiek. Vanaf dan zou iedereen die tegen N-VA was, zeggen dat ze aan kiezersbedrog deden, in de hoop de band tussen kiezer en partij te verbreken.

En of de mensen werkelijk zo stom zijn om die zwartmakerij en leugens te geloven, zullen we wel merken in 2004...