Los bericht bekijken
Oud 25 september 2005, 20:40   #12
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Guderian]

Citaat:
Heb ik dat ergens beweerd? Ik dacht het niet. Totalitaire systemen kennen dat allemaal, onze huidige maatschappij ook meer en meer.
inderdaad, maar in meerdere of mindere mate.

Citaat:
Dat wantrouwen is inherent aan het marxisme omdat het uitgaat van de gelijkschakeling van alle mensen en dus wantrouwig staat tegenover de wezensverschillen tussen die mensen die leiden tot verschillen in gedrag, opvattingen, prestaties,...
Ik denk dat wantrouwen inherent is aan de mensheid, omdat er nu eenmaal slechte mensen zijn die anderen willen misbruiken, dat is van alle systemen en tijden. De mensen die niet wantrouwen zijn meestal naïeve sukkels die door iedereen genaaid worden.

Citaat:
Ik zeg niet dat alles slecht was in marxistische dictaturen. Qua veiligheid voor de burgers en aanpak van criminaliteit scoorde men inderdaad beter dan westers-liberale landen.
Inderdaad, de veiligste landen ter wereld zijn meestal communistische, Cuba is honderden keer veiliger dan buurlanden Haiti of Jamaica. Op het stelen van een portefeuille staat er minstens 5 jaar dwangarbeid. Toch vreemd dat het VB daar nooit naar verwijst
tomm is offline   Met citaat antwoorden