Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Ik heb alleen maar het begin gezien. Familieleden prefereerden een andere zender te bekijken en mij maakte het niet zoveel uit mits het programma mij waarschijnlijk meer stress ging bezorgen als iets anders.
Wat er zoal gezegd werd, door toch enkele prominente personen:
Bin Laden zou naar Tora Bora gevlucht zijn, het Amerikaanse leger is hem gevolgd, ttz: er waren veel meer journalisten aanwezig dan het leger zelf, dat naar 't schijnt maar met een twaalf man daar zou zijn, en van hen werd verwacht dat ze een gebied van 30 kilometer omsingelden.
Er werd gezegd dat het eerder een bommenwerpoefening was die we te zien kregen die tegelijkertijd ons de indruk moest wekken dat er actief naar B.L. gezocht werd en we ons zo dus beschermd moesten voelen door Amerika. Bovendien was B.L. al een week voordat 'het leger' daar aankwam vertrokken naar veiligere gebieden, en dat waarschijnlijk zonder dieren en dergelijke dus gewoon te voet, door de woeste vlakte ...
Als we op tv dus een paar soldaten zagen, was dat niet een deel van het geheel maar wel het geheel.
Naar het schijnt was er ook geen sprake van enige achterban waardoor de gezochten letterlijk ongeveer een mijl achter het 'leger' op hun kamelen wegreden naar veiligere oorden...
Ondertussen vertrouwden de Amerikanen ook nog eens de verkeerde mensen om betrouwbare informatie te krijgen.
Heel veel kritiek op de aanpak van Amerika dus eigenlijk, zowel door de journalisten als door de ex.
Bovendien zou men wel weten waar B.L. precies zit, maar zou men gewoon niets met die informatie doen.
|
Als het geen zware kritiek op de VS zou zijn, zou het beslist door de VRT niet uitgezonden worden, maar dat weten de kritieke forumgangers uiteraard al lang...
[size=1]Iedereen zal trouwens opgemerkt hebben dat de aankondiging van dit programma voorafging met een 'spot' waarin de 'spot' gedreven werd met Bush ('Bush begint iedereen te vervelen')... Moet natuurlijk op een objectieve nieuwszender kunnen...[/size]