Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd
Als Europa niet naar de pijpen van de VS danst, is het dan omdat het wordt "uitgespeeld" of omdat Europa een andere strategie heeft en andere belangen dient? Is het misschien omdat Europa niet geïnteresseerd is in alweer een nieuwe oorlog? Of omdat Europa meent dat je met diplomatie veel beter de belangen van de Europese bevolking en die van de Iraanse bevolking dient? Zou ook kunnen natuurlijk...
Ik weet niet hoeveel kamelendrijvers er in Iran nog zijn, maar het lijkt me heel unfair om hen te raken. Zij hebben met de kerncentrales wel helemaal geen uitstaans. Volgens mij zijn het ook niet de kamelendrijvers die testsites hebben. Over welke testsites heb je het trouwens? Er zijn een aantal nucleaire centrales in opbouw, maar daar worden geen wapens getest of zo. Tenzij de VS natuurlijk hun atoomwapens in Iran gaan testen.
Gewoon een vraagje: waarom mogen de Perzen niet teveel ambitie hebben? Waarom mogen ze niet de ambitie hebben om electriciteit nucleair op te wekken, als ze bijvoorbeeld denken dat hun olie eindig is? Waarom zouden ze zich na de uitputting van de olie moeten verwarmen of belichten met kampvurekes?
Welke andere reden - buiten plat racisme - kan je verzinnen om Iran (of andere landen) het recht te ontzeggen om onder toezicht van het IAEA en volgens het non-proliferatieverdrag nucleaire centrales te bouwen? Vertrouw je ze niet omdat het Moslims zijn? Of omdat het Perzen zijn? En vertrouw je de VS dan wél, terwijl die al bewezen hebben dat ze atoombommen en andere nucleaire, biologische en chemische wapens inzetten als ze denken dat het in hun belang is? En vertrouw je Israel wel, dat geen enkele controle toelaat, waarvan niemand weet hoeveel atoomwapens het heeft en dat ingenieurs die er iets kritisch over zeggen voor 17 jaar opsluit?
En indien ja, kan je dat dan even argumenteren zodat ik kan proberen het te begrijpen?
|
Ik wil gewoon niet dat Europa door zo'n Islamitsche zot van de kaart geveegd word, het is al erg genoeg dat pakistan er heeft.
Voel jij je goed dat dergelijke regimes, waarvan bewezen is dat ze terroristische activiteiten steunen dergelijke wapens in handen krijgen ?