Citaat:
"Maar wat indien in deze of gene buurt geen mens behoefte heeft aan de bus?"
|
Het is de strategie van de Lijn om hun klantenbestand uit te breiden en steeds op zoek te gaan naar nieuwe gebruikers. Dat betekent dus dat je iets aanbiedt opdat nieuwe klanten er gebruik van zouden kunnen maken. Ook al doen ze dat niet van de eerste dag.
In mijn buurt rijden er ook nogal wat half lege bussen rond. Met name van de stelplaats tot aan de vijfde halte of zo en soms aan de Roosevelplaats, omdat ze juist leeggelopen zijn, dan.
Het is niet omdat een bus tussen drie, vier halten leeg lijkt, dat ze dat twee haltes verder nog steeds is.
Het is wel verstandig om op sommige plaatsen met kleinere bussen te rijden, maar dat doet de Lijn ook, ze zijn daar mee bezig.
Het idee om met taxicheques te werken is alleen in functie van de taximaatschappijen en heeft niets met mobiliteit te maken. Weet je dat dat de gebruiker zo'n 6 euro zou kosten? Duur dus. Dan ben je (voorlopig) nog beter af met de auto.
Als de olieprijs medio volgend jaar op 120 dollar per vat staat, gaan er heel wat mensen blij zijn dat er volop bussen rijden.