Los bericht bekijken
Oud 26 juni 2003, 19:00   #8
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
1) Een strafrechterlijke veroordeling: Tenzij die u als Belg uit uw burgerrechten ontzet, ben ik er niet mee akkoord dat dit een reden tot weigering van de nationaliteit kan zijn. Het principe is simpel: We behandelen iedereen hetzelfde. Inmiddels zijn de principes van liberte, egalite, fraternite al van 1789, het wordt misschien tijd om ze na te leven...
Mee eens

Citaat:
2) Weigeren je vorige nationaliteit op te geven: Wat is er mis mee dat ik 10 jaar in een land wil wonen met de nationaliteit en dan terug in eigen land wil gaan wonen? Zolang ik in een maatschappij leef en de plichten van die maatschappij op mij neem en de regels van die maatschappij naleef, moet ik ook de rechten krijgen.
Mee eens

Citaat:
3) Enkele jaren je woonplaats hebben: Wat is de reden hierachter?
Misschien omdat je toch wel eventjes de tijd nodig hebt om je wat in te werken in de lokale, regionale, gewestelijke en federale politiek om een enigszins doordachte keuze te kunnen maken. Er zijn Belgen die hier hun hele leven wonen en het systeem nog niet doorhebben...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden