26 juni 2003, 21:09
|
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Om het eens iets anders te hebben: Ik ben een beginnende bediende, unif geschoold. Ik werk officieel 38 per week, maar eigenlijk werk ik er zeker 48. die extra 10 uur zijn onbetaald, ik werk gratis, omdat overuren zogezegd niet bestaan in het bediendenstatuut. Ik werk soms zelfs tot 1 a 2 uur 's nachts. Je kan zeggen dat dat stom is, maar iedereen op mijn werk doet dit. Ik werk vaak met deadlines en veeleisende klanten. Er zijn hier natuurlijk ook voordelen: niemand zal klagen als ik een uur te laat op het werk kom, of als ik een dag thuiswerk.
De andere universitair geschoolden die ik ken en die in de privé werken (meestal in een KMO) vertellen mij gelijkaardige verhalen, al hangt het natuurlijk af van de sector.
Ik hoor hier echter zelden protest tegen. Het probleem is dat ik dit niet eerlijk vind. Ik heb ook een hele hoop vrienden die op hun 18 zijn beginnen werken als geschoold arbeider, en ondertussen veel welvarender zijn dan wij, door hun voorsprong (promotie, sparen) en doordat ze gebruik kunnen maken van overwerk en shiften om meer te verdienen. In een normale werkweek zijn zij ook op tijd thuis, ik werk 2 van de 5 dagen over.
Dan zit ik mij toch af te vragen waarom ik 5 jaar mijn kloten heb zitten afdraaien omdat ge zogezegd een beter leven hebt als ge studeert.
|
Ik merk dat u wel veel tijd op dit forum kunt doorbrengen voor iemand die 12 uur per dag druk doende is.
Misschien moet die geschoolde arbeider wel 8 uur aan het werk zijn, en pas na volbrachte dagtaak op eigen kosten op dit forum komen. 
|
Ik heb verlof 
|

|
|
|