Los bericht bekijken
Oud 29 september 2005, 16:31   #1
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard België zakt steeds dieper weg: Verhofstadt zegt: da kan nie !

Tegen alle internationale instituten in, die stellen dat de concurrentiepostie van Belgie, de sociale bescherming, de welvaart in vrije val zijn, zegt Koning Spleettand dat iedereen verkeerd is.

Citaat:
Verhofstadt verontwaardigd over slecht rapport Belgische economie

Premier Verhofstadt betwist de cijfers van het World Economic Forum.

België doet het veel beter dan wat het World Economic Forum (WEF) laat uitschijnen in zijn jaarlijkse rangschikking. De WEF gaat er verkeerdelijk van uit dat België een overheidstekort heeft. Dat stelt het kabinet van premier Guy Verhofstadt in een reactie op de publicatie van het Global competitiveness report 2005/2006. In het WEF-rapport zakt België van plaats 25 naar 31. Dat is de grootste daling van alle lidstaten van de Europese Unie.

Maar premier Verhofstadt betwist de cijfers. Zo gaat het WEF er van uit dat België een overheidstekort heeft, wat al zes jaar niet het geval is, benadrukte de woordvoerder van de eerste minister. Het WEF baseert zich dus op manifest foute informatie, luidt het. Het WEF verwijst ook naar de schuldpositie. De Belgische schuld is de enige die daalt in Europese Unie, klinkt het bij Verhofstadt. Dat de economische groei volgend jaar zou zakken naar het Europese gemiddelde is volgens het kabinet-Verhofstadt niet meer dan een voorspelling.</STRONG></EM></U></I></B>
En de archaïsche vakbonden gaan weeral eens staken.

Ik vind dit allemaal niet grappig.
Ik wil op mijn 65 ste van een pensioen genieten van 100.000 francs, zoals het nu evolueert kan ik tegen dan patatten kweken om rond te komen.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden