Los bericht bekijken
Oud 2 oktober 2005, 22:39   #45
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
De transfer is bij ons veel kleiner dan in Duitsland of Italië, en geeft ons ook voordelen.
Over hoe groot de tranfer is, ga ik niet meer discussiëren. Ik denk het mijne, gij het uwe.
Maar die transfers kunnen nooit voor een heropbloei van Wallonië zorgen zonder dat ze de essentiële bevoegdheden krijgen. Die tranfers worden vandaag voor vanalles gebruikt, behalve voor het aanzwengelen van de economie. Ik steun daarom het idee van Hendrik Bogaert (CD&V) om de transfers tijdelijk te vergroten in ruil voor een totale splitsing van alle sociaal-economische materies. Ook Antoon Roosens dacht in dezelfde zin.

Citaat:
Trouwens zonder Brussel zou Vlaanderen ook een heel stuk minder presteren.
Brusselse autonomie was een middel om Vlaanderen te handicappen. Het Brussels Gewest moet opgeheven worden, en geïntegreerd in het Vlaams Gewest. Alleen zo kan de enorme werkloosheid in Brussel aangepakt worden.

Citaat:
Het grootste deel van de Vlamingen is tegen een splitsing, jammer maar helaas Uw mening wordt niet gedeeld door het overgrote deel van de Vlamingen.
Het Belgisch establishment trekt zich niets aan van wat het volk denkt. Zij luisteren naar het Amerikaanse grootkapitaal (via VOKA) en naar het Frans grootkapitaal (via het VBO).
En het grootkapitaal legt hen het dictaat op dat België één moet blijven, zodat ze verder kunnen gaan met Vlaamse en Waalse arbeiders tegen elkaar op te zetten.
Jaani_Dushman is offline