Los bericht bekijken
Oud 28 juni 2003, 20:50   #59
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Brabo.

Ik vind mensen opvoeden belangrijker dan produktiemachines maken. Daar kan je natuurlijk van mening verschillen.

Ergens blijven hangen in de jaren 50 neem ik aan. Moderne programma's op computers kunnen heel wat boeiender zijn dan een walkmannetje en daarenboven interactief. Ergens lijkt het mij dat je het woord interactief niet kent. Neem maar eens een kijkje bij de prachtige documentaires op CNN. Interactief kan dat nog veel beter. Ik heb het dus wel over individueel onderwijs per computer.

Als ik het goed begrepen heb moet je nu geen onderwijskrachten betalen?

Is het woord begeleider zo'n moeilijk woord? Hoeveel het er moeten zijn?
Geen idee maar begin met evenveel als er onderwijskrachten zijn. Die begeleiders worden niet per leerjaar ingezet maar daar waar nodig.

We gaan dus iedere leerling inderdaad een computer geven maar het is wel de bedoeling dat die op school staat. In de helft van de lessen is er geen computer nodig zodat er al 2 leerlingen op 1 computer kunnen werken. Vervang het OS van monopoliebezitter BG door een veel beter OS (linux bvb.) en je spaart al een heleboel geld uit op computers. De tijd dat NORMALE computers duur waren is ver te zoeken. (normaal is in dit geval gelijk aan niet geschikt voor superspelletjes)

Ik denk dat er nu ook mensen zijn die met 18 in het 3e middelbaar zijn gestrand. De kans dat dit gebeurd is bij het individueel onderwijs kleiner omdat ons huidig onderwijssysteem noodgedrwongen is gemaakt voor de gemiddelde student. Ben je onder of boven dit gemiddelde is dan kans groot dat je uit de boot valt. Vraag het maar eens aan briljante studenten die zonder noemenswaardig studeren door hun middelbaar geraken en dan plots tot de ontdekking komen dat dat bij hogere studies niet meer mogelijk is. Maar ook aan de wat dommere student die binnen een recordtijd afhaakt omdat hij toch niet kan volgen en er geen tijd van de leerkracht is om hem op te vangen.

De opleiding gaat inderdaad langer duren. Maar waarom denk je dat ze dan duurder zou worden? Het is wel de bedoeling dat je als metser ook betaald word.