Los bericht bekijken
Oud 4 oktober 2005, 16:15   #87
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Ik begrijp jouw standpunt volledig en vroeger dacht ik er net hetzelfde over. Het verschil tussen jij en ik is inderdaad dat ik niet (meer) geloof dat de Belgische structuur verbeterd kan worden. Vroeger geloofde ik van wel. Nu niet meer. Het is gewoon niet realistisch om te hopen dat onze politici ineens het licht gaan zien. Des te meer nu dat de politieke verschillen tussen Noord en Zuid zoveel groter zijn dan pak 10 jaar geleden. En nog groter worden. Er is gewoon niets die wijst op een kentering. Alles wijst in de richting van meer autonomie en minder België.

Wat Brussel betreft is het zeker een belangrijk probleem. Maar we staan nog niet zover. Zolang België bestaat heeft het geen zin om over het lot van Brussel te praten. Dat is voor mij een beetje alsof die discussies hier op politics over Groot-Nederland. België moet eerst ophouden te bestaan voordat die dingen aan de orde komen. Ik vind het gewoon een beetje vreemd om NIET te praten over onafhankelijkheid omwille van Brussel. Het probleem van Brussel is voor een Belg zeker niet onoplosbaar
Mooi samengevat.