Los bericht bekijken
Oud 29 juni 2003, 18:55   #41
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basil
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basil
Deze studie bevestigt wat reeds lang vermoed werd: cannabisgebruik is schadelijk.
Ik ken persoonlijk enkele jonge mensen die af en toe eens een 'jointje' opstaken en waarvan nu nog enkel menselijke wrakken overschieten.
Dat alcohol-misbruik tot drama's leidt wil niet zeggen dat er nog een schepje bovenop moet met de legalisering van cannabis dat enkel met het doel van 'verdovend effect' gebruikt wordt.
Als ik 's avonds een glas bier of wijn drink is het zeker mijn bedoeling niet om dronken te worden. Wie cannabis gebruikt wil duidelijk een effect bereiken.
Die studie bewijst niks. Er zijn genoeg studies die het tegenovergestelde bewijzen. Het hangt er vanaf wat je wilt geloven. Als je bij voorbaat tegen bent, ga je op zoek naar bewijzen die je eigen stelling bevestigen.

Met cannabis is het zoals met elke andere drug: alles met mate gebruiken en dan is er geen enkele reden om in paniek te raken. Tenzij harddrugs, maar dan ben je flink op weg om jezelf in de vermnieling te helpen.
Kan je een studie citeren die het tegenovergestelde bewijst?
Ja, hallo? Lees de eerste posting van deze draad nog eens
Dat bericht in de GVA gaat over een studie welke nog niet eens gepubliceerd is op dit ogenblik.
Ik heb de indruk dat de bedoeling van de GVA vooral is , de ouders van de rock Werchterfestivalvierders wat te sussen, als hun kinderen terug thuiskomen, stoned als een garnaal...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden