Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Eigenlijk hangt het er van af wat je een "vrije markteconomie" noemt.
Wanneer dat de vrijheid inhoud om de bedriegen, te chanteren, misbruik te maken van de omstandigheden, de wet van de sterktste(kapitaalkrachtigste) toe te passen, enz. Dan bedank ik.
|
Dat is niet echt wat ik bedoel met een vrije markteconomie. Dat zijn eender misbruiken van het systeem. Misbruiken zijn en zullen er echter steeds in elk systeem bestaan, dus eigenlijk zou ik zonder probleem mijn vraag kunnen herhalen.
Citaat:
Inderdaad Dies. Mensen die geen last hebben van hun geweten (in de brede zin) hebben ook geen last van stress. Maar het klinkt veel mooier als men last heeft van stress dan van zijn geweten.
|
HIer volg ik u toch wel eventjes niet, maar als het u gerust stelt, heb ik tot op heden hoegenaamd nog geen last gehad van al teveel stress.
Ik denk dat een beetje stress een logisch gevolg is van het dragen van verantwoordelijkheid en dergelijke en dat heeft volgens mij weinig of geen binding met je geweten. Of vindt u het abnormaal dat iemand die van vandaag op morgen zijn hele inkomen verliezen kan met een beetje stress door het leven gaat?
Het kan misschien correct zijn dat iemand die last heeft van zijn geweten te kampen krijgt met stress, maar ik denk dat het omgekeerde zeer zeker niet juist is.
Citaat:
En een (huis)dokter zou heel anders tegenover zijn patient staan als hij eerst verpleger was geweest.
|
En waarom dan wel? En staat een dokter momenteel misschien op een verkeerde manier tegenover zijn patiënt en wat is het verschil met een verpleger in zijn houding t.o.v. de patiënt?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
|