Discussie: Het Vlaams Belang
Los bericht bekijken
Oud 6 oktober 2005, 09:05   #60
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Wie zal dat betalen?

05.10.2005 16.11u - Een van de vele elementen die in het Turkije-debat fel onderbelicht en onbeantwoord zijn gebleven, is ondermeer de vraag of de EU een Turkse toetreding structureel en financieel eigenlijk wel kan verteren.

Veelzeggend in dit verband is wel het feit dat de Europese Commissie zich vorig jaar weigerde uit te spreken over een door haar bestelde impactstudie, waarin rekening gehouden werd met een netto-kostprijs die kan oplopen tot liefst 28 miljard euro per jaar.

Bron website Vlaams Belang !
Thanks voor de toelichting. Ik ben er voor mezelf in elk geval wel uit of Turkije bij de EU moet. Ik zeg volmondig ja, maar nog niet nu. Turkije moet namelijk nog heel wat bewijzen eer ze bij de democratische club van Europa mogen. Wat het allemaal economisch zal kosten, tja.... Bestaat hierover een vergelijking met de economische kost van de toetreding van de 10 nieuwe Oost Europese lidstaten?

Ik wou enkel even toelichten dat over de toetreding nog niks beslist is, en ook niets door jullie strot wordt geramd. Men start toetredingsgesprekken, that's it. Nu is het aan Turkije om met diverse maatregelen en beslissingen (een oplossing voor Cyprus aanvaarden, bijvoorbeeld) hun ware gelaat te tonen, nl. willen ze of willen ze niet.

Over Cyprus tenslotte, is het het vermelden waard dat de VN pas een initiatief heeft opgestart om uit de impasse te raken. Cyprus nu als staat erkennen zou voor Turkije dan wel een heel domme strategische fout zijn. Ook niet vergeten dat een aantal jaar geleden er een referendum is geweest in gans Cyprus over een oplossing voor de kwestie, een plan gesteund door de VN. Dit plan is toen afgeschoten door de Griekse bevolking.
Khonnor is offline