Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
Sterke argumentatie...
Ik hoor er anders genoeg die Duits een k*ttaal vinden (naamvallen). Engels en Duits zijn soms populairder omdat er minder uren van gegeven worden (Duits is op dat vlak stiefmoederlijk bedeeld) of omdat ze zogezegd makkelijker zijn. Dat is echter een fabeltje. Frans lijkt moeilijker omdat je het veel langer krijgt en daarom de taal op ene veel hogen niveau krijgt. Het Frans leer je tot in de finesses. Engels krijg je maar tot op een veel langer niveau wat betreft de taalkunde en de woordenschat. Het verschil is duidelijk. Je kan je misschien wel in het Engelse dagdagelijks eleven uitdrukken maar probeer maar eens een goede engelse roman te lezen... Dan zie je dat de taal veel moeilijker is dan ze lijkt in het middelbaar.
En over Duits... moet ik daar nog woorden aan vuil maken. Duits makkelijker dan Frans, dat is een lachertje. Tenzij je denkt dat Bahnhof inderdaad nen hof is die aan de baan ligt...
|
Wel ik heb het Frans zogezegd ook tot in de finesses geleerd in het middelbaar en toch kan ik mij nog altijd vele malen beter uitdrukken in het Engels dan in het Frans. Ik ben er zeker van dat ik niet de uitzondering ben, in het middelbaar stond Frans mijlenver aan top wat betreft vervelendste vak terwijl er amper iemand was die het echt lastig had met het Engels. Frans is gewoon een veel moeilijkere taal dan het Engels voor een Nederlandstalige.
Ook Duits is moeilijk met al zijn naamvallen maar die taal kunnen we dan weer wel begrijpen zonder daar heelder woordenlijsten voor van buiten moeten te blokken.