te lezen op de site van Jong CD&V:
"Voor ons moet het in de samenleving en in de politiek altijd om meer mens gaan. De waarden die wij bepleiten kunnen zowel door christenen als door niet-christenen gedeeld worden. We behouden bewust de naam ‘C’ in onze naam omdat die normen en waarden die ons politiek handelen inspireren verankerd zijn in de christelijke traditie. Wij staan open voor iederen die wil dialogeren over de waarden die we willen verdedigen. Iedereen, welke zijn godsdienst of levensovertuiging ook moge zijn, die onze zorg voor de menselijke persoon in zijn verbondenheid met de anderen, de gemeenschap en de omgeving deelt, is bij ons welkom."
Ik begrijp niet waarom mijn kind de K (van Kwarteltje) in zijn/haar naam moet dragen omdat het verankerd is in mijn traditie ....
Ik kan begrijpen dat je kort en eerlijk zegt: "We zetten die C erin om te maken dat we ale die ouwe tantes niet kwijtraken als stempubliek". Maar de uitleg hierboven is toch wel ver gezocht ...
Ik vind dat bovenstaande uitleg getuigt van veel blabla en weinig boem boem (nooit gedacht dat ik Gevleugelde Mie nog dankbaar zijn voor deze slagzin)
Kwarteltje
|