Los bericht bekijken
Oud 30 juni 2003, 13:22   #12
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Het is en blijft een beetje een zonderling maar toch een kerel met de beste bedoelingen.
Zeg maar gerust dat ie kierewiet is

Wat ik wou zeggen, is dat er over racisme serieus gezeverd wordt. Volgens mij komt het vooral voort uit een gebrek aan communicatie, gecombineerd met de clash of civilizations. Van beide kanten!

Sommigen vinden het nodig daar een postmoderne interpretatie aan te geven, zo heb ik hier een boeksken liggen waarin een of andere overheidsorganisatie beweert dat er geen rassen bestaan. Bullshit natuurlijk, en zo'n domme acties sterken mensen die ne keer hebben last gehad met een jonge Turk die de regels hier zo los vindt ivm Turkije dat ie denkt dat ze niet bestaan, in hun geloof dat de anti-racismelobby een bende bedriegers zijn. Rassen bestaan, maar zijn ze relevant voor de mens-mens interactie? Ik dacht het niet, en zo'n piste, samen met een uitgebreide communicatiepolitiek tussen de verschillende gemeenschappen en het stopzetten van de knuffelpolitiek (dixit Robert Voorhamme) kan de situatie gevoelig doen verbeteren.

Niet van willen weten? Dan vrees ik dat racisme altijd zal blijven bestaan.